• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64461
+
-

لایحه منطقه آزاد مغان به‌زودی ابلاغ می‌شود

با رفع ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون اقتصادی مجلس، لایحه منطقه آزاد با مرکزیت مغان برای عملیاتی شدن ابلاغ خواهد شد. 

نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: شورای نگهبان در چند مورد به لایحه ایجاد مناطق آزاد ایراد گرفته است ولی برای راه‌اندازی منطقه آزاد مغان هیچ ایرادی وارد نیست و قطعا با مرکزیت مغان منطقه آزاد در آن راه‌اندازی خواهد شد.

«رسول پورحسین» افزود: نمایندگان استان تلاش می‌کنند مشگین‌شهر و اردبیل را نیز به این محدوده اضافه کنند و در این منطقه دعوایی بین نمایندگان وجود دارد اما 3 شهر گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار در محدوده راه‌اندازی منطقه آزاد مغان قرار دارند و به هیچ وجه در این زمینه تجدیدنظر نخواهد شد. 

وی بیان کرد: ایرادی که شورای نگهبان به لایحه منطقه آزاد گرفته است هیچ ربطی به 3 محدوده تعیین‌شده استان اردبیل ندارد و ما امیدواریم در ماه‌های آینده با تصویب نهایی لایحه، زمینه برای راه‌اندازی منطقه آزاد با مرکزیت مغان فراهم آید.

این نماینده تاکید کرد: ما هیچ مخالفتی با اضافه شدن سایر مناطق به محدوده منطقه آزاد نداریم اما مسئولان کشوری و استانی با انصافی که به خرج می‌دهند قطعا منطقه آزاد را مغان قرار خواهند داد و ما هیچ مشکلی در مورد نامگذاری نخواهیم داشت.  پورحسین بیان کرد: نظر وزارت کشور در خصوص ارتقای جعفرآباد به شهرستان مساعد است و امیدواریم تا پایان دوره نمایندگی بنده این خواسته محقق شود و اهالی منطقه نیز به خواسته دیرین خود برسند.

نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار به قطعی شدن تحقیق و تفحص از کشت و صنعت مغان و ورود مجلس به این حوزه اشاره کرد و گفت: ما طبق قانون تحقیق و تفحص را پیگیری می‌کنیم و به زودی اعضای کمیته تحقیق به اردبیل و منطقه مغان سفر خواهند کرد تا پیگیر مسائل باشند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید